vrijdag 12 augustus 2016

Dag 26 7 augustus: Grand Lake - Estes Park

Vanmorgen scheen de zon weer volop. Ontbijt genomen, de kids vonden het hier niks dus namen ze nog een broodje in het huisje. Ach ik ben al gauw tevreden. Wat ze wel hadden, waren gekookte eitjes die heeft Alain gegeten. Alleen raar, want hier zijn ze dan al koud.
Na het uitchecken gingen we op pad naar Rocky Mountains National Park. Dat was 5 minuutjes hier vandaan. We sliepen nu aan de westkant,  rijden door het park en slapen dan weer aan de oostkant van het park. Eerst langs een visitor center gestopt voor wat info en natuurlijk de junior Ranger Program, die Megan nu wel erg moeilijk vond en dus niet heeft afgemaakt en ingeleverd. We reden verder via de Trail Ridge Park. Dit is 1 van de hoogst gelegen wegen in Amerika en is dan ook maar een paar maanden per jaar open. Het was weer erg spannend voor Alain om deze weg te rijden want er zaten een paar flinke haarspeldbochten in op grote hoogte. Het hoogst was op 12,000 feet!

Onderweg, deze weg is 43 mijl lang!, hebben we nog een paar mooie stops gemaakt. Bij de alpine visitor center konden we niet stoppen omdat er geen parkeerplek meer was en de rangers stonden zelfs het verkeer te regelen. Je kan wel merken dat het zaterdag is.

Rustig aan reden we verder naar beneden. We wilden ook graag bij Bear Lake kijken, alleen ook hiervoor stond onderweg dat de parkeerplaats was. Nu waagden we het er gewoon op, anders konden we altijd omkeren en een shuttle bus nemen.
Maar toen we er eenmaal waten, was er nog plek voor ons! Snel de auto geparkeerd, broodjes gesmeerd en een stukje gewandeld. Eigenlijk waren de kids wel klaar met al dat gewandel en de parken dus hebben we alleen rond de bear Lake gelopen en niet naar de andere meren.
Dit was al schitterend genoeg! Heerlijk op een rots gezeten om daar te eten en verder van de omgeving genoten.

We waren dus vroeg in Estes Park zelf, hier nog op een terrasje gezeten met live muziek en de kids hebben een ijsje gegeten. Verder wat in de souvenier winkeltjes gekeken en Leslie heeft een tijdschrift Pokemon Go gekocht. Ja dat is hier ook helemaal een hype!
Het hotel, oftewel resort zoals ze het zelf noemen, lag net er buiten. Het zag er goed uit. Kids doken gelijk het zwembad in! Daar hebben ze samen met 2 Nederlandse meiden gespeeld, Amber en Myrthe.
Tussendoor nog wat gegeten bij een combi van Taco Bell en KFC, fastfood dus maar dat was geen succes. Het eten was niet echt lekker, bij Alain ging de bestelling verkeerd.....
Na het eten weer terug en de kinderen gingen weer lekker buiten spelen. Megan was nog de hotelsleutel kwijt geraakt, boete daarvoor was 25 dollar!!, gelukkig vonden ze het later weer terug in de speeltuin. Wij hebben de olympische spelen nog gekeken en verder in mijn (2e) boek van Karin Slaughter.