donderdag 4 augustus 2016

Dag 20 1 augustus: Page - Monument Valley

Ontbijt hoorde er weer bij in dit hotel, Quality Inn, dus dat hebben we maar gedaan. We hadden vanochtend een boottocht op de planning staan en dan moeten de buikjes wel gevuld zijn. Hele grote ontbijtzaal maar het was wel erg druk en chaotisch. Gelukkig hadden we wel een tafel, het duurde alleen voor Alain voordat de scrambeld eggs werden bijgevuld hahaha.
De boottocht begon om 10.30 en we moesten er een half uur eerder zijn dus na het ontbijt gingen we maar gelijk op weg. Natuurlijk waren we te vroeg maar dan konden we ff rondkijken. Alain maakt de kofferbak open en toen vielen er allemaal blikjes uit...2 barstten er gelijk open en spoten rond. Op ons! Heel mijn benen plakten en die van Alain ook. Gelukkig had ik natte doekjes bij om schoon te maken...
Nadat we deze zooi hadden opgeruimd, gingen we binnen inchecken. En nog vele anderen. Ik weet niet hoeveel mensen ze op zo'n boot proppen maar het waren er best veel.
Boottocht was super! Eerst naar Glen Canyon Dam gevaren en later nog naar Antelope Canyon. Heel anders om dit te zien vanaf een boot! Ook geweldig!

Na de boottocht verder naar Monument Valley. Onderweg broodjes gesmeerd in de auto voor de lunch, makkelijk zo'n grote bak waar dat allemaal mogelijk is.
Maar schijnbaar was het niet genoeg want toen we stopten om te tanken wilde iedereen nog wat eten bij de Mac :-)
In Monument Valley hebben we eerst de Valley Drive gedaan, 17 mijl rondrit op een onverharde weg langs de Buttes, Sphires en Mesa's. Heel hobbelig, alles geklutst en geschud! Maar natuurlijk mag je dit niet missen als je er bent.

Onze overnachtingsplaats was super dichtbij, één van de 2 plaatsen waar je kan slapen in monument Valley zelf. De andere was iets boven ons budget, maar gouldings lodge is erg leuk. We hebben een super grappig huisje met een stapelbed en een groot zolder waar ook een bed ligt. Daar gingen de kids slapen! Ook met een keukentje erbij.....echt geweldig!
En natuurlijk ook weer een gaaf uitzicht.

Vanavond lekker makkelijk gedaan met eten, pizza gehaald en op de verenda gegeten.
Net op tijd want later kwam het met bakken uit de hemel!