woensdag 3 augustus 2016

Dag 19 31 juli: Zion - Page

Vanmorgen was het weer lastig voor de kindjes om wakker te worden.
We moesten voor 11 uur checken dus ze moesten toch eruit. Om 10 uur zaten we aan het ontbijt bij Café Soleil. Lekker buiten aan een tafeltje, croissant met ei en bacon voor de mannen, yoghurt voor Megan en mij met een choco croissant en een bagel. Smaakte extra goed in het zonnetje, heerlijk bij de ingang van Zion. We reden hierna door het park zelf, tenminste het gedeelte wat doorgaand is en waar je met de auto mag komen. Natuurlijk een schitterende weg door de rode rotsen! We moesten even wachten bij de tunnel op de tegemoet komende campers. Gelijk na de tunnel was de parkeerplaats voor de Canyon Overlook Trail. Helaas hebben we die gemist......
Dus we stopten even verderop voor nog wat foto's te maken. En toen zagen we ineens een mountain goat bovenop een rots staan, het was net of hij poseerde voor ons! Geweldig!
We kwamen ook nog langs Checkboard Mesa en toen reden we langzaam het park weer uit.

Op weg naar Page zijn we nog 1x gestopt bij Toodstool Hoodoos. Dan zijn rotsformaties die lijken op paddestoelen. We hebben er niet helemaal naar toe gelopen, maar vanaf een afstand gekeken en foto's gemaakt. Ook van Leslie en Megan die nog wat wilden klauteren op de rotsen.
Bij Page zijn we gestopt bij de Mega Walmart om nog wat erbij te halen. Vooral brood was weer nodig. Lunch gegeten bij Subway die er naast zat.
We wilden nog bij het meer gaan kijken, dus op naar Wahweap Marina. Hier hebben Alain en ik 17 jaar geleden geslapen! Echter Leslie werd gebeten door een rode mier en op het strandje liepen die beesten ook allemaal dus dat was geen succes. Dan maar naar het hotel en daar in het zwembad plonsen. Hier was best een groot zwembad dus we hebben ons wel vermaakt.

Voor het eten wilden we bij Dam Gill & Bar gaan zitten maar de wachttijd was 45 minuten en we hadden ook een Denny's gezien onderweg en de kinderen wilden liever daarheen dus hebben we dat maar gedaan. En eerlijk gezegd gewoon lekker gegeten en niet duur! Was ook de eerste keer deze vakantie voor Denny's.
Toen we terugreden was het alweer vrij laat en weer zo ontzettend donker, dus op de kamer nog wat gelezen en bedtijd!