maandag 1 augustus 2016

Dag 17 29 juli: Las Vegas - Zion

Rustig aan wakker geworden in onze mooie luxe kamer.
Vandaag gaan we naar Springdale, klein stadje bij de entree van Zion National Park.
Eerste stop was weer een Walmart, hier hebben we wat muffins en brood gehaald voor het ontbijt en de lunch. De navigatie had ik niet zo goed ingesteld dus we reden eerst heel Las Vegas door.
Via de 147 reden we naar Lake Mead Recreaction Area.

Hier gingen we alleen doorheen om bij Valley of Fire te komen. Gelukkig was ook hier onze park pas geldig dus hoefden we niet extra te betalen.

De vriendelijke vrouwen de entree zei nog wel dat we voorzichtig moesten zijn ivm de extreme hitte. Het was ook ruim 45 graden. De kids waren nog erg moe, ze zijn allebei in slaap gevallen....
Las Vegas put je echt uit ;)

Bij Valley of Fire moesten we wel betalen, dit is een State Park en daar is de National Park pas niet geldig. We moesten 10 dollar in een envelop doen en daarop onze gegevens schrijven. Bij de uitgang werd wel naar het controle strookje gevraagd.
Onderweg in Valley of Fire zijn we maar een paar keer gestopt voor de foto. Het was echt zoooo warm. We hebben ook de extra route in het park niet gewekt, maar alleen de doorgaande weg. Wat al schitterend was!
Hier vandaan was het nog 2 uurtjes rijden naar Springdale. En daar ging de klok ook een uur vooruit dus we kwamen pas om 6 uur aan....kids doken gelijk het zwembad in want er was niemand aanwezig bij het inchecken. Later kwam de eigenaar eraan dus konden we dat regelen. Wat een vriendelijk man, wel apart figuur, maar hij gaf ons allerlei restaurants tips en ook tips voor wandelingen in Zion.
Die had ik natuurlijk niet nodig, alles was al goed voorbereid hahahaha.
En gelukkig lag er een pakketje klaar van UPS met Megan's knuffels!! Meisje ook weer blij!!
Wij hebben ook nog een drankje gedaan bij het zwembad. Toen lekker eten....Leslie had onderweg een sushi & steak restaurant gezien dus gingen we daar heen. Het begin net met regenen toen we wilden gaan dus toch maar de auto gepakt want het ging steeds harder regenen...
Heerlijk gegeten bij Baby Sumo, kip teriyaki met rijst, de rest ook met rijst of noodles. Keertje was anders voor de variatie.
Na het eten nog een klein stukje gelopen, het was nu droog. Grappig souvenier winkeltje bezocht met ernaast Wildcat Willie's waar we morgen willen gaan eten.
Onderweg terug was het echt pikdonker!!