maandag 25 juli 2016

Dag 8 20 juli: Cody - Mammoth Hot Springs

Vandaag gingen we dan eindelijk naar Yellowstone!!
Eerst eer een continental ontbijt in het hotel, spullen opruimen en daar gingen we weer.
Omdat de benzine duurder is in het park, hebben we de tank volgegooid in Cody. Ook een kort stopje bij Walmart voor wat extra water, drinken en brood.
Toen waren we er klaar voor.
We reden via de prachtige Beartooth Highway naar Yellowstone. Een tussenstop gemaakt in Red Lodge waar we koffie en witte chocolade melk hebben gedronken.
Toen de bochtige weg naar boven naar schitterende uitzichten, weer steil naar beneden....we hebben op het hoogste punt gestaan!

Wat lager zijn we gestopt om te lunchen, mooie plek maar voor mij was het niet zo leuk want binnen 5 minuten ben ik wel helemaal lek gestoken. Stom want we hadden spray gekocht maar niet in de gaten dat er al muggen zaten.....pffff gelukkig hadden we ook after bite gekocht. Dat was heel hard nodig!

Via de North east entrance zijn we binnen gekomen.
Via de ook zeer mooie Lamar Valley zijn we naar Tower Falls gegaan. In Lamar Valley zou je veel wild life kunnen spotten. Ik denk dat het komt omdat we midden op de dag er reden maar veel zagen we niet....Tot opeens.......een beer overstak recht op de weg voor ons....snel het fototoestel gepakt en dit geweldige moment vast gelegd! Wat een belevenis!! Dit is echt een éénmalige ervaring die je nooit vergeet!
Na Tower Falls, waar het heel druk was en we nog een kleine wandeling naar beneden hebben gemaakt, gingen we Leslie en Megan blij maken met een bezoek aan Boiling River. Er zijn in Yellowstone maar 2 plekken waar je mag zwemmen en dit is er één van. Hier komt heet water bij de thermale bronnen samen met het koude water uit de bergen. Precies een heerlijk warm temperatuurtje dus. Alain ging ook nog mee het water in, ik bleef aan de kant want mijn bikini had ik niet aangedaan. Stom stom!

Na het waterpret reden we nog naar de North entrance om het mooi entree te bekijken en daarna weer terug naar Mammoth Hot Springs waar we deze eerste nacht in een cabin verbleven.
Duurste verblijf van de vakantie maar dan heb je ook wat! Lief hutje met een veranda en 2 stoeltjes waar we bij konden komen van deze dag. Lekker gegeten bij de Terrace Gril en toch nog een wandeling gemaakt naar de terraces van de Hot Springs.

Onderweg kwamen we nog Elks tegen.