dinsdag 26 juli 2016

Dag 10 22 juli: Lake Lodge

Vanmorgen ging dus vroeg de wekker, alhoewel ik natuurlijk al voor de wekker wakker was. Deze double bedden zijn wat kleiner dan Queen bedden en dat merk je dan wel. Onrustige nacht zo.
Maar goed, tanden poetsen, aankleden en we waren er klaar voor.
Voor het ontbijt hadden we gisteren bij de General Store bij Lake Hotel al 2 muffins gekocht. Megan had al gegeten voordat we gingen rijden, de helft heeft ze nog over gelaten voor Leslie. Ze kunnen wel lief zijn voor elkaar.....soms....
Die van mij nam ik mee. Ook wat drinken in de tas gedaan.
De rit stond gepland voor 9.15, dus we waren ruim op tijd om 8.30. Daar moesten we onze kaartjes laten zien en we werden gewogen. Megan moest ook een helm op wat niet echt lekker zat maar het was verplicht onder de 18 jaar.
Omdat we zo vroeg waren, moesten we even wachten dus kon ik mooi mijn muffin eten als ontbijt. Na een paar happen liet ik het echter vallen op de grond. Wat een pech, muffin weg!
Toen kon het beginnen!
We kregen eerst de regels te horen en hoe we de paarden moesten behandelen en 'besturen'. Daarna gingen we in de bak staan zodat we een paard toegewezen kregen. Megan kreeg Tucson en ik Chief Joseph, hoe toepasselijk is dat!






Het was een groep van 6 kinderen, die voorop moesten en daarachter iets van 15 volwassenen. De tocht duurde een uur en ging door het achterland van Yellowstone. Erg mooi om te komen waar niet veel mensen komen. Alles ging goed en onder controle. Na een uur waren we terug en wij gingen terug naar de Lodge waar Alain en Leslie op ons wachten. Ff douchen want we stonken naar paarden :-)
Nu stond West Thumb Geyser Basin op het programma maar omdat je daar niets kon eten, zijn we eerst 2 mijl doorgereden naar Grant Village. Daar hebben we heerlijk gelunch in een mooi dining room uit prachtig uitzicht op Lake Yellowstone. 
Op naar West Thumb, omdat we gisteren al Norris Geyser Basin hadden gezien viel deze een beetje tegen. De ligging was schitterend aan het meer maar de geysers waren niet erg actief...weinig geborrel.


Nadat we dit gezien hadden, reden we via ons hutje (ik moest zeer dringend naar de toilet en ik ging echt niet meer op zo'n outdoor ding) naar Fishing Bridge. Daar overheen gelopen, even naar de General Store waar Megan een zwarte knuffel beer heeft gekocht (omdat we die gezien hebben!). We wilden niet meer bij de cafetaria eten dus gingen we nog ff relaxen bij ons huisje om later naar Canyon te rijden om daar wat te eten. Lekker wat gelezen, wijntje gedronken en na een uurtje gingen we weer op pad. Onderweg reden we weer door Hayden Valley, dat is ook zo'n wildlife spot plekje. Geen wolven of cayotes gezien, wel veel Bisons! 
Bij Canyon Village hebben we weer bij Soda Fountain gegeten omdat dat gisteren wel was bevallen en zoveel keus was er niet. Hier hadden ze wel zo'n zelfde cafetaria....hahahaha. Nee dus!!
Hier in de winkel heeft Leslie ook een souvenier gekocht, een Flip knife met Yellowstone erop.
Op de terugweg zagen we een mooie grote Elk met een groot gewei, wat een auto's en mensen staan er dan omheen.

Ook wat wat Bisons op de weg gezien. Bij onze Lake Lodge heb ik ook nog een souvenier gekocht. Mijn fotolijstje 
natuurlijk! 
Op ons trapje nog een drankje gedaan en op tijd slapen, want morgen is het zaterdag en zal het wel nog drukker zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten