woensdag 27 juli 2016

Dag 13 25 juli: Jackson - Salt Lake City

De één na langste reisdag van de vakantie is vandaag, morgen komt de langste!
De route van vandaag namen we wel binnendoor, via US89 naar Bear Lake en dan verder naar het zuiden naar Salt Lake City.
Ook hadden we vandaag weer ontbijt bij het hotel. Voor ons is dat altijd precies genoeg. Bagels en toast...kopje koffie, kopje thee...jus erbij!
En weer op weg....na iets verderop op de US89 bij de plaatselijke supermarkt onze voorraden weer aangevuld te hebben. Door 4 dagen Yellowstone was het aardig geslonken. Dus nieuwe gatorade, water, fanta Strawberry (!), brood en beleg. In eerste instantie per ongeluk afbakbrood gekocht. Omdat dat in de auto nogal lastig is, mocht ik het nog omruilen!
Bij Bear Lake zelf konden we geen plek vinden om te stoppen. De meeste waren allemaal privé strandjes. Ik denk dat we ergens iets gemist hebben....:)
Maar dat gaf niet, want verder kwamen we uit bij Logan Canyon Scienic Byway, waar we gelijk een mooie stop hebben gemaakt en lekker geluncht.
Hierna nam ik het stuur over. Lekker door de bergen krissen, lekker wel een racebaan zoveel bochten....
Hier reden we ook in een kleine stukje Idaho
Via de I-15 reed ik Salt Lake City binnen. Dat was wel wat anders...best druk en goed opletten. Nu was ik weer blij met de navigatie!
Ons hotel, Metropolitan Inn, lag vlakbij het centrum. Toen we aankwamen was het 37 graden. Dus spullen uitladen en zwemkleding aan. Helaas kwamen we er toen achter dat het zwembad gesloten was. Major Bummer!! Bij navraag bleek dat de maintence man op vakantie was, toen hebben ze het zelf gedaan maar de bureaucratie keurden dat niet goed. Dus moest het een week dicht. Net toen wij er waren.....
Dan maar een wasje doen, was wel weer nodig.....
Nadat die klaar was, zijn we naar Down Town gewandeld. Was best nog heet in de zon....bij City Creek  winkelcentrum as de airco erg fijn!
De straat overgestoken om nog bij Temple Square een kijkje te nemen.
Erg mooi allemaal, we werden ook gelijk aangesproken door 2 sisters. Wel aardig hoor, gelijk vragen waar we vandaan kwamen en waarom we maar 1 nacht in Salt Lake bleven. Tja er zijn nu eenmaal zoveel dingen die we willen zien....we zagen ook nog een bruidje rondlopen.

Bij het winkelcentrum zat ook een Apple store en een Forever 21, bij beiden geslaagd!
Op de kaart zagen we een Johnny Rockets. Toen Alain en ik in 1999 in San Francisco waren, zat er een Johnny Rockets onder ons hotel dus we vonden het wel leuk om hier weer een keer te eten. Lekker burgers, alleen de ober was niet so handig, eerst morste hij drinken over alain's en Megan's voeten. De rekening moesten we zelf maar brengen om te betalen...Dat was weinig fooi voor die beste man!
Terug naar het hotel lopen, kwamen we nog een irritante en opdringerige man tegen. Gewoon genegeerd en snel doorgelopen...bleef wel steeds achterom kijken of hij ons niet achterna kwam.
Dat was niet zo!
Het was nu wel lekker om buiten te zijn, heerlijk zwoel. Wel jammer dat je hier geen terrasjes hebt om nog wat te zitten...maar we waren ook wel blij dat we konden douchen, lekker opgefrist, en boekjes lezen.....