vrijdag 15 juli 2016

Dag 2 14 juli: Denver - Scotts Bluff

Na een toch onrustige nacht door de jetlag waren we alle4 rond half 6 echt wakker. Dus rustig aan koffers beetje opgeruimd en gedoucht.
Alles weer naar de auto gebracht, uitgecheckt en op naar Downtown Denver.
We waren natuurlijk erg vroeg en alles was nog dicht. De meeste winkels gingen pas om 10 uur open in the 16th Street Mall.
Onderweg kwamen we langs het mooi State Capitol gebouw van Denver, waar we zagen dat we 1 mijl boven de zeespiegel zaten.

Op 16th Street Mall hebben we heerlijk ontbeten bij Courner Bakery Café. Niet heel uitgebreid maar voor ons precies genoeg.

We hebben nog wat rondgeslenterd en toen de gratis shuttle bus teruggepakt naar het begin van de straat. Weer terug bij het hotel zijn we met de auto naar een supercenter van Walmarkt in Timnath gegaan om wat boodschappen en een koelbox in te slaan.
Met een volle kar en een uur later kwamen we daaruit om alles met het grootste gemak in de auto in te laden en onze weg te vervolgen naar Scotts Bluff waar we eerst het National Monument gaan bezoeken.
We hebben bij het bord geprobeerd om een familie selfie te maken met de selfie stick maar dat was niet zo goed gelukt ;-)

Gelukkig was er een aardige vrouw die wel een familie foto van ons maakte.

Daar aangekomen bleek dat helaas de Saddle Rock trail gesloten was dus zijn we met de auto naar boven gereden. Eerst door 3 tunnels gereden en toen waren we er. Boven op de bluff hadden we een schitterend uitzicht over de vlaktes.....
In het visitor center heeft Megan (tot ergernis van Leslie) de Junior Ranger programma gevolgd, hiervoor moest ze wat vragen beantwoorden en een pledge afleggen. Hiervoor werd ze beloond met een mooie badge!
Daarna was het tijd om het hotel op te zoeken en een plons te nemen in het zwembad, dit keer een klein binnenzwembad maar dat vonden de kids niet erg. Ze hebben zich wel vermaakt.
Lekker gegeten bij Applebees, voor ons de eerste keer, en dat is goed bevallen.
Geen grote Amerikaanse porties, maar precies genoeg.
Ook weer hier naar de Walmart gegaan omdat ze daar hiking poules zouden hebben, maar dat was niet het gevel. Die moeten we maar ergens anders zien te vinden.
Vanavond lekker op tijd naar bed, morgen naar de Badlands!