maandag 8 augustus 2016

Dag 24 5 augustus: Moab - Glenwood Springs

Laatste ochtend in Moab, na het uitchecken wat altijd zo soepel gaat...., dus tijd voor een echt Amerikaans ontbijt bij Denny's. Ondertussen van het thuisfront gehoord dat mijn vader is gebeten door een andere hond terwijl hij probeerde Lucky te redden. Arme paps moest naar het ziekenhuis, het hoefde gelukkig niet gehecht te worden maar hij kreeg wel een tetanus prik en anti biotica.
We gaan nog genieten van ons laatste Amerikaans ontbijt want bij de laatste hotels zit overal ontbijt bij.
Het was weer zeer uitgebreid en veel te veel maar erg lekker!

Vanaf Moab reden we over de 128 naar Glenwood Springs. Deze weg hebben we gisteren ook een gedeelte gezien vanuit de bus die ons naar het raften bracht. Ook zagen we de stukken in de rivier die we gisteren op het water zelf gezien hebben. Zo leek het wel heftiger dan het was.
Verder over de 128 richting de I70. Mooie omweg met prachtig uitzicht punten.

We kwamen ook langs het spookstadje Cisco.
Onderweg hebben we tussenstop gemaakt in Colorado National Monument. Aan de westkant kan je erin rijden en dan weer aan de oost kant eruit.
Hier hebben we kleine wandeling gemaakt naar Window Rock. Megan heeft ook ondertussen weer een junior Ranger Program gemaakt. Hier hadden ze de badges niet op voorraad dus die wordt nagestuurd. Zelfs naar Nederland!

Op de weer app hadden we al gezien dat het daar wat minder weer zou zijn in Glenwood Springs dan we gewend waren. Wel jammer want vooral de reden dat we zouden stoppen daar was omdat ze een groot hete bron bad hadden en het idee was om daar eind van de middag naar toe te gaan. Het was wel zonnig maar de temperatuur was maar 20 graden. Dus helaas ging dat niet door. We hebben wel naar het centrum gewandeld en wat rond gekeken. We liepen weer terug want tegenover ons hotel Glenwood Springs Inn zat den leuk tentje Tequila waar je, hoe kan het ook anders, Mexicaans kan eten.
Dat hebben we dus gedaan, was heerIijk....en de cocktails ook.....we hoefden niet ver.....

Het hotel was ook god dus we vermaakten ons wel. De olympische spelen parade hebben we nog gezien op tv. De koffers hebben we ook gelijk opnieuw ingedeeld want het duurt niet lang meer....snik...

1. Wat een geweldige reis toch! We lossen jullie wel af. Wij vertrekken vrijdag. Ooit nog een keer terug?

Gr Mira

2. meer dan een jaar later zie ik nu pas deze opmerking....
    maar in 2018 gaan we weer!
    de blog is nu in de maak.

3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.